Bertrand Russel a fost un matematician (și filosof, evident, una fără alta aproape că nu se poate) ale cărui scrieri au fost importante începând cu secoluk XX. Detalii despre el găsiți pe wikipedia. Cartea pe care vi-o prezint este o carte scrisă foarte fain, cu un limbaj cu umor (pe alocuri amar) dar care te îmbie la citit și la gândit. Dacă vă preocupă fericirea personală (și nu văd pe cine n-ar preocupa), atunci cartea asta vă va arăta diverse modalități (practice, chiar) de a exersa fericirea. Vă las un pasaj mai jos: Spor la citit!
Nu departe de Sibiu, dincolo de Porumbacu de Sus, se află câteva locuri faine: Valea Zânelor și Povestea Calendarului . Mai este și Insula Piraților, dar pe aia am lăsat-o pentru altă dată. Cum se ajunge: din Porumbacu de Jos este un drum lateral spre Porumbacu de Sus. Dreapta cum vii dinspre Sibiu, stânga cum vii dinspre Brașov. Până la Porumbacu de Sus sunt vreo 4 km, apoi încă vreo 1,5 km. Ajungeți într-un soi de bazar, unde se vând de toate: souvenir-uri și langoși, mici și hotdogi, te poți da pe carusel sau pe toboganul gonflabil. Sunteți îmbiați cu parcare cu 5 lei / zi, dar, la câțiva metri mai departe e parcare cu 3 lei / zi. Toate parcările sunt niște tăpșane îngràdite și nemarcate. La Valea Zânelor intrarea costă 15 lei de persoană și se poate plăti cu cardul (de fapt, în foarte multe locuri se poate plăti cu cardul). Sunt niște case de lut încărcate cu povestea zânelor. Casele nu au vreo poveste legată de zâne, doar un mic breloc agățat pe ușă, pe care scrie a
Regietheater este un curent nou (nu chiar atât de nou) în regia de operă, în mod special și, iar în mod special, în spațiul german. Se referă la libertatea unui regizor de a interpreta o Operă așa cum crede el de cuviință. Trebuie să înțelegem că marile opere s-au tot pus în scenă în diverse moduri și că prea multe chestii nu se mai pot "stoarce" din ele, Sigur, dacă ești inteligent, poți găsi resurse neexploatate, dar inteligența este, la rândul ei, o resursă destul de rară. Și atunci, noii regizori trebuie să șocheze cumva. Iar șocul se face prin aceste elemente de Regiehteater care pot fi următoarele (fără a fi limitativ): elemente puternice de nuditate, sexualitate, bestialitate mutarea timpului Operei, din perioada în care a fost scrisă, în timpurile actuale sau apropiate de cele actuale schimbarea personalității personajelor eventuală modificare / tăiere / schimbare a partiturii originale Publicul vine la Operă în mod special, pentru voci. Mult timp, atunci când Ope
Comentarii
Trimiteți un comentariu